2011. február 17., csütörtök

Penne rigate gorgonzolás radicchiokrémmel

Penne rigate gorgonzolás radicchiokrémmel
Penne rigate con crema di gorgonzola e radicchio tardivo di Treviso

Hozzávalók
:

320 g penne rigate
1 kis fej lilahagyma
200 g trevisoi radiccho (kései - tardivo)
balzsamecet
vörösborecet
200 g gorgonzola dolce
brandyben áztatott kb. 1 evőkanálnyi mazsola
1 evőkanálnyi dióbél
extraszűz olívaolaj
só, bors
A tésztát forrásban lévő bő, sós vízbe dobtam.
A lilahagymát vékonyan felszeleteltem, az olívaolajon kicsit megpirítottam, öntöttem hozzá egy kevés vörösborecetet és egy kevés balzsamecetet is (1. nincs pontos adat, aki először próbálkozik ecetekkel, tegyen bele kb. egy-két evőkanálnyit. 2. a vörösborecet elhagyható, én csak azért használom, mert a férjem nem balzsamrajongó), hozzáadtam az apróra vágott trevisoi radicchiot, a mazsolát, a sajtot, és a durvára tört dióbelet. (Egy keveset félretettem a sajtból is és a dióból is a tálaláshoz.) Az egészet épp csak összeforraltam, kb. a felét botmixerrel pépesítettem, majd az egészet összekevertem az éppen ekkorra megfőtt, leszűrt tésztával, és azonnal tálaltam. A tetejét megszórtam még egy kevés tört dióval és gorgonzola darabkákkal.

2 megjegyzés:

Ami írta...

Ó, ez valami mese! :)

Gabah írta...

Ami, az az! :-)
Örülök, hogy tetszik!