2011. június 21., kedd

Cukkinis-zöldborsós spagetti ementálival

Cukkinis-zöldborsós spagetti ementálival
(Spaghetti con zucchine, piselli ed emmental)
 
Hozzávalók: 
4 kicsi cukkini
150 g nagyon zsenge zöldborsó (a legapróbb szemű fagyasztott, vagy nagyon zsenge friss; így egyszerre fő majd meg a cukkinivel)
2 ek. vaj
2 ek. olívaolaj
2 cikk fokhagyma
1 dl száraz fehérbor
só, bors
egy csipetnyi cukor
1/2 kk. kurkuma
kb. 200 g ementáli sajt
A cukkinit nagyon vékonyan felkarikáztam.
Egy serpenyőben felhevítettem a vajat és az olívaolajat, megpirítottam rajta a megtisztított, kettévágott fokhagymagerezdeket, hozzáadtam a borsót, a cukkinit és a fűszereket, felöntöttem a fehérborral, és lefedve kb. 5 percig pároltam, (ezalatt a borsó és a cukkini is megpuhult, sőt a borsó kicsit túl is főtt) majd leszűrtem, az aranysárga vajas zöldséglevet félretettem, a cukkinis-borsós keveréket melegen tartottam.
A sajtot nagylyukú reszelőn lereszeltem.
A tésztát lobogó sós vízben kifőztem, amikor elérte az "al dente" (harapható, nem kifejezetten, puha) állagot, leszűrtem, majd összekevertem a vajas zöldséglével. Tányérok aljára egy-két kanálnyi zöldborsós cukkinit tettem, megszórtam egy kevés reszelt sajttal, rá egy villa és egy kanál segítségével spagettifészkeket ültettem, aztán megint sajt következett, és végül ismét cukkinis zöldborsó.
Azonnal tálaltam.
Nem vagyok nagy tejszínrajongó, de ide még esetleg elment volna...
Mehet bele parmezán vagy grana, mozzarellakockák vagy a borsó helyett cukkinivirág (mint ahogy az a La Cucina Della Corriere Della Sera júniusi számában is szerepelt - ott 220 fokos sütőben kapott még 10 percet, én féltem, hogy kiszárad a tészta).

Nincsenek megjegyzések: