2011. június 9., csütörtök

Langyos tésztasaláta zöldfűszeres stracchinoval és paradicsommal

Langyos tésztasaláta zöldfűszeres stracchinoval és paradicsommal
(Insalata di pasta tiepida con stracchino alle erbe aromatiche e pomodoro fresco)

320 g ditalini vagy más "lyukas" tészta
150 g stracchino (ha nincs, nem tudom, mivel helyettesíthető, ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem) kívül kissé zselés-remegős, belül (általában) lágy, krémes állagú, enyhe ízű, tehéntejből készült friss sajt
nagy csokor majoránna és bazsalikom vegyesen
fél citrom leve
2 db édes, érett paradicsom
só, bors
A paradicsomot felkockáztam, besóztam, kb. 20 percig állni hagytam, majd leszűrtem, a levét félretettem.
Egy lábasban vizet forraltam, sóztam, beledobtam a tésztát. Mialatt a tészta főtt, elkészítettem a szószt: a stracchinot sóval, borssal, a paradicsom levével, a zöldfűszerekkel, a citromlével és néhány evőkanálnyi extraszűz olívaolajjal összeturmixoltam, majd a tészta főzővizéből annyit adtam hozzá, hogy a megfelelő szósz állagot elérje (kb. 6 ek., ízlés kérdése, aki tunkolni szeretne a végén, többre lesz szüksége).
A tésztát "al dente" leszűrtem, néhányszor átforgattam, hogy hűljön kissé, összekevertem a zöldfűszeres stracchinoval és a paradicsomkockákkal, és azonnal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: