2011. július 5., kedd

Gnocchi tészta ricottás spenótpürével

Gnocchi tészta ricottás spenótpürével
(Gnocchi con crema di spinaci e ricotta)

Hozzávalók:
320 g gnocchi tészta
200 g fagyasztott leveles spenót
extraszűz olívaolaj
1 cikk fokhagyma
4 ek. ricotta
100 g frissen reszelt, érlelt pecorino (esetleg grana vagy parmigiano)
só, bors, szerecsendió

A tésztát forrásban lévő bő, sós vízbe dobtam.
Egy serpenyőben az olívaolajat, alacsony lángon megpirítottam rajta a héjától megfosztott, kés élével kissé szétnyomott fokhagymagerezdet, hozzáadtam a fagyasztott spenótot, sóztam, borsot tekertem és szerecsendiót reszeltem rá, majd a spenót kiolvadásától számítva nem több mint 3 percig főztem. Ekkor levettem a tűzről, hozzáadtam a ricottát, belereszeltem a pecorinot (egy keveset félretettem a tálaláshoz), botmixerrel az egészet pürésítettem (jól megdolgoztam, hogy krémes legyen), majd újra visszatettem a tűzhelyre, hozzáadtam néhány evőkanálnyit a tészta főzővizéből, hogy a megfelelő állagot elérje, és egyet forraltam rajta.
A gnocchit bő, sós vízben kifőztem, “al dente” leszűrtem, összekevertem a spenótos-ricottás szósszal, reszeltem rá egy kevés pecorinot, és azonnal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: