2009. október 7., szerda

Tagliatelle rákfarokkal és paprikával

Tagliatelle paprikával és rákfarokkal
(Tagliatelle con peperoni e code di gamberi)
Hozzávalók:
320 g tagliatelle
12 friss garnélafarok
1 piros színű kaliforniai paprika
1 sárga színű kaliforniai paprika
1 vöröshagyma
extraszűz olívaolaj
1 dl hal alaplé
2 nagy paradicsom (lehetőleg olyan fajta, amelyiknek kevés magja és leve van)
néhány levél bazsalikom

bors
Egy villát vagy egy kisebb nyársat beleszúrtam a paprikákba, majd óvatosan, a tűzhely lángja fölé tartottam és addig sütöttem, amíg a paprikák héja megbarnult. Ezután a paprikákat papírzacskóba tettem, megvártam míg kihűlnek, végül lehántottam a héjukat, kiszedtem a magokat és a vastag ereket, majd a megtisztított paprikahúst vékony csíkokra vágtam. (A papírzacskós megoldás azért kell, mert így a héj könnyen elválik a paprika húsától.)
A rákfarkakról lehántottam a vékony páncélt, és egy fogvájó segítségével kiszedtem a farkakban végigfutó fekete színű vékony belecskét.
A hagymát felkockáztam, egy kevés olajon megpirítottam, hozzáadtam a csíkokra vágott paprikát, az apró kockára vágott paradicsomot, a megtisztított rákfarkakat, a kis darabokra tépkedett bazsalikomleveleket, végül sóztam, borsoztam, meglocsoltam a hal alaplével, és az egészet kb. 3-4 percig főztem.
Ezalatt a tagliatellét lobogó, sós vízbe dobtam, „al dente” leszűrtem, összeforgattam a paprikás szósszal és azonnal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: